czwartek, 21 maja 2015

Relugan inny rodzaj skóry owczej.

Jest taka bardzo zdrowotna skóra owcza, którą nie garbuje się tradycyjnie, ale bez użycia związków chromu. Nie każda skóra owcza nadaje się do tego, jak dowiedziałam się od jednego z garbarzy, który już od wielu lat zajmuje się garbowaniem skór. Relugan jest gęsty, długi lub przystrzyżony. Jest dobry dla osób z chorobami reumatycznymi, zwyrodnieniami, jak i dla niemowląt gdyż nie powoduje alergii, a dziecko nie poci się ani nie marznie. Można dopisać do tego dopisać jeszcze wiele zalet wełny, jednakże relugan ma też jedną wadę, zapach. Na początku polecam długie wietrzenie wełny na słońcu. Mnie osobiście ten zapach drażnił, po 24 godzinach na powietrzu drażniący zapach ulotnił się. Zastanawiałam się, zapewne tak jak większość nabywców, skąd taka nazwa. Otóż kryje się za tym związek chemiczny, który to właśnie sprawia, że relugan jest taki żółty i miękki. Pan od którego relugany nabyłam zapewniał, że jest to środek bezpieczny, a sam zapach ulotni się z czasem. To wszystko prawda. Zapachu drażniącego nie ma, osoba obdarowana, która narzekała wcześniej na bóle zwyrodnieniowe też się na niego nie skarży i poleca innym. Ja natomiast zaobserwowałam widoczne zmiany na lepsze. Mniej kichania, kaszlu, uśmiech na twarzy itd. Jest jeszcze jedna ważna sprawa, na którą trzeba zwrócić uwagę. Jeśli zdecydujecie na zakup reluganu to kupujcie u sprawdzonego naszego krajowego producenta. Raz że wspieracie naszych, dwa że macie pewność że kupujecie towar z wysokiej półki. Cena reluganu zaczyna się od 70 zł w górę, przy targowaniu można zejść i do 60 zł. Warto, poniżej mój relugan mniejszy.




1 komentarz:

  1. Tu można znaleźć produkty z reluganu dla maluszków :) http://deareco.eu/en/

    OdpowiedzUsuń