piątek, 28 listopada 2014

Zwariowana rolada

Dlaczego zwariowana? Bo mi się rozwaliła, ale po dodaniu innej polewy niż w oryginalnym przepisie, nie rozwalała się bardziej a okazała się takim strzałem w dziesiątkę, że każdy pytał mnie o przepis i co ja tam dodałam. Po kolei:
4 duże jajka, osobno żółtka i białka
1 i 1/2 szklanki cukru
pół laski wanilii
3/4 mąki tortowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka kakao
Rozgrzewamy piekarnik do 180*C i wykładamy papierem do pieczenia płaską blachę, trzeba zużyć dwa kawałki papieru, bo inaczej ciasto wyjdzie nam za brzegi papieru. Ubijamy mikserem żółtka z cukrem. Potem dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i kakao. Razem to wszystko mieszamy mikserem. Białka ubijamy w osobnej misce, zrobiłam to ręcznie bo wtedy wychodzi sztywna, jeśli natomiast ubijacie blenderem to polecam dodać szczyptę soli. Ubite białka dodajemy do pozostałych składników i dokładnie mieszamy. Gotową masę przekładamy na blachę. Pieczemy tak ok. 10 minut. Przekładamy na wilgotny ręcznik kuchenny, który możemy posypać cukrem. Papier do pieczenia ostrożnie zdejmujemy i rolujemy ciasto. Zostawiamy żeby nam ostygło w tej pozycji. Czas na nadzienie:
3/4 szklanki śmietanki 30%
rozpuszczone jabłka, tak na oko
Powyższe składniki łączymy ze sobą z pomocą miksera. Ostudzone ciasto rozwijamy i wykładamy na nie nasze nadzienie. Pozostawiamy tak z 2,5 cm marginesu. Ponownie rolujemy. Zawijamy w papier do wypieków. Teraz czas na polewę. Możemy iść za ciosem i zrobić samemu co chcemy, albo dokładnie trzymać się oryginalnego przepisu:
"200 g gorzkiej czekolady
3/4 szklanki cukru
5 łyżek wrzącej wody
cukier puder do oprószenia
Rozpuszczamy czekoladę z cukrem i wodę w małym rondlu na małym płomieniu. Doprowadzamy do wrzenia i gotujemy przez 2 minuty, cały czas mieszając, aż cukier się rozpuści. Po czym zostawiamy do wystudzenia."
Ja zrobiłam coś delikatniejszego, polewa lekko wsiąkła w ciasto i nadała mu taki smak, który można porównać do lodów z najwyższej półki:
1 łyżeczka kakao
1/2 szklanki cukru
2 łyżeczki masła
4 łyżki wrzącej wody
Mieszamy kakao, wodę i cukier na małym ogniu, lekko podgotowujemy i dodajemy masło, mieszamy do całkowitego rozpuszczenia cukru. Studzimy. Odwijamy naszą roladę z papieru i kładziemy na tacę po czym polewamy wystudzoną polewą. Gotowe.
                                          POLECAM :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz